אלו סוגי כתרים קיימים ברפואת השיניים?

מבנה השיניים מורכב משורשים וכותרות, כאשר כותרות השיניים מצופות בחומר טבעי המכונה אמייל שתפקידו להקנות לכל אחת מהשיניים את עמידותה וחוזקה. במקרים בהם נפגעת קיים הכרח בתחליף מלאכותי שיאפשר תפקוד תקין של השן. חשוב לציין שהכתרים הם השלב האחרון בטיפולי שחזור שיניים והתקנתם נדרשת בין היתר במסגרת טיפולי שורש וטיפולי שחזור שיניים. לפניכם, מידע כללי על סוגי הכתרים השונים הקיימים ברפואת השיניים. 

סוגי כתרים

כתרי חרסינה טהורה

כתרי חרסינה טהורה הם כתרים המיוצרים כמקשה אחת והם מיועדים גם לצרכי הלבשת כתרים בשיניים הקדמיות והאחריות כאחד. כתרים אלו מיוצרים מחרסינה דחוסה בשילוב של סיבי זכוכית והדבקתם מחייבת הסרה נרחבת של חומר השן הקיים ואחד מסוגי הכתרים הפופולאריים ביותר מבין סוגי כתרי חרסינה טהורה הוא כתר E max המיועד בעיקר למטרות טיפול בשיניים הקדמיות וזאת לנוכח המראה האסתטי המרשים של כתר אימקס. 

כתרי זירוקניה

סוג נפוץ של כתרים לשיניים הם כתרי הזירקוניה המצויים בשימוש בענף רפואת השיניים כבר למעלה משני עשורים. כתרים אלו מיוצרים מחומר המכונה זירקוניום שהוא למעשה סוג של מתכת אשר אינה מפתחת קורוזיה. החומר ממנו מייצרים כתר זירקוניה נחשב לחומר עמיד וחזק ולכן הוא נחשב לכתר בעלי עמידות גבוהה לאורך שנים. חשוב לציין שכתרי זירקודניה הם כתרים הניתנים לייצור ברמת דיוק גבוהה ביותר ובהתאמה מלאה של גוון הכתר לגוון השיניים הטבעיות. 

כתרי חרסינה מאוחי מתכת

כתרים אלו נחשבו לאורך שנים רבות לכתרים הנפוצים ביותר וזאת לנכוח מחירם הזול יחסית בהשוואה לסוגים אחרים של כתרים לשיניים. כתרי החסרינה מאוחי המתכת הם למעשה כתרים המיוצרות מתרכובת של תמכות לא אצילות ו/או חצי אצילות בשילוב חרסינה. כתרים אלו מומלצים בעיקר למטרות טיפול בשיניים האחוריות וזאת לנוכח העובדה שכתרים אלו עשויים לסבול יותר מנסיגות לאורך זמן ולגרום להופעת כתמים שחורים בחניכיים כתוצאה מהשילוב של מתכות. 

כתר יצוק

סוג נוסף של כתר לשיניים שהיא נפוץ עד לפני הופעת כתר זירקוניה או כתר אימקס הוא התכר היצוק. כתר זה היה מיוצר במלואו ממתכת. הכתר היצוק היווה לאורך שנים פתרון אופטמיאלי לצרכי התקנת כתרים בשיניים האחוריות, אך בשנים האחרונות כמעט ולא נעשה בו שימוש. 

טיפולי כתרים בעידן המודרני - מה חשוב לדעת?

עד לפני מספר שנים, כל תהליך של ייצור כתרים היה מלווה במספר טיפולים במהכלם ניטלו מידות של השיניים המטופלות במספר שיטות שונות. כיום, עם כניסתן של טכנולוגיות מתקדמות לענף רפואת השיניים, ניתן לבצע פעולת התקנה של כתר קבוע ביום אחד וזאת באמצעות שימוש בסורק אינטרה אוראלי המאפשר ייצור דגם תלת מימדי וממוחשב של השיניים המטופלות וייצור כתר באמצעים טכנולוגיים מתקדמים נוספים העושים שימוש בדגם הממוחשב והתלת מימדי.  למידע נוסף בנושא טכנולוגיות מתקדמות בענף רפואת השיניים לחצו כאן 

 

רופא/טכנאי שיניים?

רוצה להצטרף לעולם של חדשנות טכנולוגית ודיגיטלית?

השאר פרטים בטופס ונחזור אליך בהתאם לבדיקת התאמה.

נבנה במחשבה רבה ע"י //

רופא/טכנאי שיניים?

רוצה להצטרף לעולם של חדשנות טכנולוגית ודיגיטלית?
השאר פרטים בטופס ונחזור אליך בהתאם לבדיקת התאמה.

רופא/טכנאי שיניים?

רוצה להצטרף לעולם של חדשנות טכנולוגית ודיגיטלית?

השאר פרטים בטופס ונחזור אליך בהתאם לבדיקת התאמה.