כל מה שכדאי לדעת על השתלת שיניים ממוחשבת

נדרשים לטיפולי השתלת שיניים? זה הזמן לדעת הכול על השיטה הממוחשבת לטיפולי השתלת שיניים.

השתלת שיניים ממוחשבת הפכה בשנים האחרונות לשיטה המועדפת על רופאי השיניים לצורך ביצוע טיפולי השתלה המיועדים למקרים של אובדן שן טבעית אחת או יותר. השיטה הממוחשבת, בניגוד לשיטה הרגילה לטיפולי השתלת שיניים, מאפשרת לרופאי השיניים לתכנן באופן המיטבי ביותר את כל שלבי הטיפול, ובכך, להבטיח למטופלים את התוצאות הטיפוליות הטובות יותר. 

השתלת שיניים ממוחשבת

ההבדלים בין השיטה הרגילה לשיטה הממוחשבת

רמת הדיוק המרבי לצרכי תכנון ההליך הטיפולי במסגרת טיפולי השתלת שיניים ממוחשבת, מושגת באמצעות שימוש במערכות סריקה דיגיטלית של חלל הפה המאפשרות יצירת הדמיה תלת מימדית של חלל הפה. באופן זה, עומדת לרשות הרופא המטפל האפשרות לבצע תכנון מיטבי של שלבי הטיפול וכל זאת מבלי להידרש לחתכים מיותרים בחלל הפה כפי שמיושם בטיפולי השתלה בשיטה הרגילה. חשוב לציין שבשתי השיטות, נדרשת התאמה מלאה של המוטפל להליך הטיפולי, כאשר בשתי השיטות, עשוי להתעורר צורך בטיפולי השתלת עצם במקרים של מחסור בעצם הלסת אצל המטופלים. 

הבדל משמעותי נוסף בין שתי השיטות קשור למשך הזמן הטיפולי, כאשר השתלה ממוחשבת מתאפיינת בזמני טיפולי קצרים יותר וגם במשך החלמה קצר יותר. כמו כן, חשוב לציין שהסיכויים להיווצרות סיבוכים במסגרת טיפולי השתלה ממחשבת נמוכים בעשרות אחוזים מהסיכויים להיווצרות סיבוכים בשיטה הרגילה. כמו כן חשוב לציין שטיפולי השתלת שיניים ממוחשבת מיועדים גם  למטופלים הסובלים מבעיות רפואיות שונות המונעות מהם הליכים כירורגיים עקב שימוש בתרופות לדילול דם וגם בקרב מטופלים המתמודדים על  מחלות לב, לחץ דם וסוכרת, כאשר בשיטת ההשתלה הרגילה לא ניתן לבצע את ההליך הטיפולי בקרב אוכלוסיות אלו.  

אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לטיפולי השתלת שיניים בשיטה הממוחשבת או השיטה הרגילה היא השאלה כמה זמן מחזיקה השתלת שיניים ? התשובה לכך תלויה במספר פרמטרים שאינם קשורים בהכרח לשיטת ההשתלה,כגון: סוגי השתלים בהם נעשה שימוש ולאיכות עצם הלסת של המטופל. 

השתלת שיניים ממוחשבת - כיצד?

השתלת שיניים ממוחשבת, בדומה לטיפולי השתלה בשיטה הרגילה, מחייבת הליך אבחון מקדים שנועד לצרכי בדיקת התאמה של המטופל להליך הטיפולי עצמו. לאחר מכן, המטופל נדרש לצילום CT המיושם באמצעים דיגיטליים, כאשר המידע הצילומי בשיטה הממוחשבת, משמש לייצור סד ממחושב בהדפסה תלת מימדית בו ניתן לקדוח חורים דרכם ניתן להחדיר את השתלים הדנטליים לעצם הלסת. חשוב לציין שכל התהליך הטיפולי מתוכנן באמצכות תוכנת מחשב ייעודית המאפשרת לרופא המטפל לקבוע את מידות השתלים, מיקום השתלים וזווית החדרתם לעצם הלסת דרך הסד. 

השתלת שיניים ממוחשבת - מה עוד חשוב לדעת?

סיכויי ההצלחה של קליטת השתלים במסגרת השיטה הממוחשבת עומדים על 98%, כאשר גם ההליך הטיפולי וגם משך ההחלמה הינם קצרים יותר בהשוואה לטיפולי השתלה בשיטה הרגילה. 

רופא/טכנאי שיניים?

רוצה להצטרף לעולם של חדשנות טכנולוגית ודיגיטלית?

השאר פרטים בטופס ונחזור אליך בהתאם לבדיקת התאמה.

נבנה במחשבה רבה ע"י //

רופא/טכנאי שיניים?

רוצה להצטרף לעולם של חדשנות טכנולוגית ודיגיטלית?
השאר פרטים בטופס ונחזור אליך בהתאם לבדיקת התאמה.

רופא/טכנאי שיניים?

רוצה להצטרף לעולם של חדשנות טכנולוגית ודיגיטלית?

השאר פרטים בטופס ונחזור אליך בהתאם לבדיקת התאמה.